پایگاه اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور - تأکید بر تداوم همکاری‌های رسانه ملی با وزارت جهاد کشاورزی
بازدید : 430 22 شهريور 1399 ساعت 12:36 شماره :76840
در نشست وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان صدا و سیما
تأکید بر تداوم همکاری‌های رسانه ملی با وزارت جهاد کشاورزی

در نشست وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان صدا و سیما بر تداوم همکاری‌های رسانه ملی با وزارت جهاد کشاورزی تأکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در نشست وزیر و معاونان ‏وزارت جهاد کشاورزی با رئیس و مدیران سازمان صدا و سیما، دکتر کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی با ابراز امیدواری در این باره که ‏رسانه ملی بیش از گذشته در آرامش‌بخشی و ایجاد اعتماد به این صنعت سهیم شود و به این وزارتخانه یاری دهد، گفت: وزارت جهاد ‏کشاورزی با کمک صداوسیما می‌تواند افق روشنی برای سرمایه‌گذاران در این بخش ایجاد کند و این عرصه را عرصه‌ای امن برای ‏سرمایه‌گذاری معرفی کند.‏

وزیر جهاد کشاورزی در این نشست خبر خوش راه‌اندازی «روستا بازار» را برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزان در بازار پایتخت ‏اعلام کرد و خواستار حمایت رسانه ملی از این ابتکار وزارت جهاد کشاورزی شد.‏
خاوازی اظهار داشت: در اوضاع کنونی و تحریم‌های ظالمانه مردم باید بدانند که کشاورزی در کشور ما ظرفیت‌های بی‌بدیلی دارد و ‏می‌تواند کشور را از همه فشارها حفظ کند.‏

وی گفت: تا دو ماه آینده روستا بازار در تهران به صورت آزمایشی راه اندازی می‌شود تا کشاورزان بتوانند به صورت مستقیم انواع ‏محصولات خود را در یک یا دو روز مشخص با قیمت‌های بسیار مناسب به مردم عرضه کنند.‏
وزیر جهاد کشاورزی سپس از برنامه‌های مفید ارائه‌شده در رسانه ملی یاد کرد و از دبیر ستاد جهش تولید و ساعات اختصاص داده شده ‏در شبکه آموزش سیما و شبکه‌های رادیویی به برنامه‌های کشاورزی قدردانی کرد.‏
در این نشست، رئیس سازمان صدا و سیما بر تداوم همکاری‌های رسانه ملی با وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از تولید و همچنین ‏تبیین توانمندی‌های کشور در زمینه کشاورزی تاکید کرد.‏

دکتر علی عسکری با اشاره به ویژگی‌ها و تنوع اقلیم در کشورمان که موجب رویش گیاهان متنوع شده است، گفت: فرصت بی‌نظیر ‏کنونی برای رشد صنایعی که وابسته به نفت نیست، می‌تواند موجب خودکفایی و اشتغال‌زایی در این صنایع شود.‏

وی افزود: صنعت کشاورزی ظرفیت بالایی برای استفاده از فرصت کنونی در مسیر رشد و همچنین اشتغال‌زایی دارد و رسانه ملی ‏می‌تواند در همه زمینه‌ها از آن حمایت کند.‏

دکتر علی عسکری با ارائه پیشنهادی مبنی بر ایجاد شرکت‌هایی در زمینه مشاوره کشاورزی گفت: رسانه ملی قادر است این شرکت‌ها را ‏که به مردم در زمینه کشاورزی مشاوره می‌دهند، معرفی و تبلیغ کند. این شرکت‌ها می‌توانند ‌از مباحث کلان تا مشاوره‌های تخصصی به ‏کشاورزان خدمات مشاوره‌ای ارائه دهند و موجب رشد این صنعت شوند.‏

تصویرسازی مناسب از کشاورزان و فرهنگ‌سازی

رئیس رسانه ملی با تأکید بر اینکه برای تصویرسازی مناسب از شغل کشاورزی باید استانداردهایی تعریف شود، گفت: وزارت جهاد ‏کشاورزی باید نمونه‌سازی از مشاغل کشاورزی و دامداری را انجام دهد تا رسانه ملی با استفاده از این نمونه و الگوها، تصویری مناسب از ‏این مشاغل را به مردم ارائه دهد.‏
دکتر علی عسکری از توانایی رسانه ملی برای معرفی مشاغل کوچک فعال در حوزه کشاورزی سخن گفت و افزود: این امکان وجود دارد ‏که در قالب بسته‌های کوچک در دل برنامه‌های شاخص صداوسیما این اقدام صورت گیرد. وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند خودش این ‏بسته‌ها را تولید و یا در تولید آن مشارکت کند.‏
وی همچنین از آمادگی کامل رسانه ملی برای فرهنگ‌سازی در مسیر کمک به تشویق و ارتقای کشاورزی و در همین حال رعایت ‏الگوی مصرف خبر داد و تأکید کرد: باید به‌گونه‌ای فرهنگ‌سازی شود که صاحبان این مشاغل به آن افتخار کنند و در همین حال، مردم ‏هم متوجه شوند اگر اشتغال در این حوزه به درستی انجام گیرد، مشاغلی سودآور و افتخارآمیز در عرصه تولید کشور هستند.‏

رئیس سازمان صداوسیما سپس با اشاره به ویژگی‌های شبکه‌های استانی رسانه ملی گفت: کشاورزی به‌طور ذاتی اقلیمی است و ‏شبکه‌های استانی می‌توانند در هر اقلیمی فعالیت و مشارکت گسترده‌ای در کمک به کشاورزی داشته باشند.

آمادگی برای ساخت مستند و سریال ‏

دکتر علی عسکری با تأکید بر اینکه موضع سازمان، پیشرفت‌مداری است، گفت: ما برای آرامش‌بخشی به جامعه و تبیین توفیقات کشور ‏از هیچ خدمتی فروگذار نمی‌کنیم.‏

وی از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی خواست سوژه‌های موردنظرشان را برای تولید برنامه و مستند ارائه دهند و افزود: اگر این برنامه‌ها ‏خوب کار شوند، می‌توانند توانایی‌های کشور ما را به‌خوبی به دنیا معرفی کنند.‏
رئیس سازمان صداوسیما از ظرفیت سریال‌سازی هم به عنوان امکانی برای ارائه مباحث کشاورزی یاد کرد و از این وزارتخانه خواست تا ‏اگر قصه یا سوژه‌ای در این زمینه دارند، ارائه دهند.‏

دکتر علی عسکری از شبکه «ایران کالا» هم به‌عنوان امکان دیگری برای تبلیغ و معرفی توفیقات کشاورزی یاد کرد و گفت: این شبکه ‏می‌تواند شرکت‌ها و صنایع موفق داخلی را به‌طور رایگان معرفی کند و وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند هر شرکتی را که چه در ارائه ‏خدمات و چه در ارائه محصولات موفق بوده، به ما معرفی کند تا در این شبکه یا با ارائه مصاحبه یا پخش تیزر تبلیغاتی معرفی شود.‏

وی افزود: علاوه بر این می‌توان زمان مشخصی را در این شبکه به بخش کشاورزی اختصاص داد تا به‌طور منظم به این موضوع بپردازد.‏

در این نشست، همچنین معاونان وزارت جهاد کشاورزی با ارائه گزارشی درباره پیشرفت‌ها در این بخش، خواستار تعامل بیشتر رسانه ‏ملی با این وزارتخانه شدند.‏

فرهنگ‌سازی برای حفظ منابع طبیعی به‌عنوان منابع بین نسلی

دکتر مسعود منصور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور طی سخنانی در این نشست با بیان اینکه منابع‌طبیعی کشور اعم ‏از آب، خاک و پوشش گیاهی منابع بین نسلی است، بر فرهنگ‌سازی برای حفظ این منابع تأکید کرد.‏

دکتر مسعود منصور حفاظت و احیای منابع طبیعی را از موضوعات عام‌المنفعه دانست و از صدا وسیما خواست در برنامه‌های مختلف ‏رادیویی و تلویزیونی بیش از پیش در خصوص پیشگیری و کاهش اثرات آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع، سیل و فرسایش خاک ‏فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود.‏

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت نقش رسانه در ایجاد و توسعه سرمایه اجتماعی پرداخت و گفت: ‏برنامه‌های صدا و سیما با پرداختن به فرصت‌های مشارکت مردم در حفظ و احیای منابع‌طبیعی نظیر طرح همیار طبیعت می‌توانند نقش ‏راهبردی در تقویت سرمایه اجتماعی در این حوزه داشته باشند.‏

معاونان رسانه ملی نیز در این نشست خواستار تعامل بیشتر این وزارتخانه برای ارائه دیدگاه‌های کارشناسی و معرفی توانمندی‌های ‏کشور در این بخش شدند و بر آمادگی کامل رسانه ملی برای همکاری با این وزارتخانه برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی و ‏پیشرفت کشور تاکید کردند.‏

 
 | 
نام و نام خانوادگی :  
پست الکترونیک :  
متن پیام :